Ascensió a la Mola des de Matadepera

• Posted on: 6 December 2011
  • By: dani

Avui hem fet una excursió que recordo haver fet fa uns quants anys. L'ascensió al pic de La Mola, a sobre de Matadepera i aprop de Terrassa

El que recordo d'aquella excursió primigènia és que vam sortir d'una urbanització (Matadepera) on vam deixar el cotxe, vam començar a pujar per un camí, tampoc no gaire inclinat, apte per criatures, que després de seguir-lo una bona estona arriba a una mena d'esplanada on hi ha una casa on s'ofereixen menjars (que de fet pugen els burros perquè no es pot arribar en cotxe). També recordo la "rosa dels vents", una pedra que indicava els nom dels vents en cada direcció, ara substituïda per una roda on s'explica que es veu en cada direcció d'aquest privilegiat mirador de 360 graus que avarca des del Pirineu, fins la costa Mediterrània.

Doncs la excursió que hem fet avui confirma fil per randa el que ja coneixia

Les coses que he vist diferents a aquesta oportunitat respecte la de fa temps son:

• La casa de dalt de la muntanya és immensa!! (suposo que ja ho era però no ho recordo). És una gran sala acoblada a una gran església.
  • El cavall Bernat del principi del recorregut (nom políticament correcte de "carall trempat", com a altres llocs de la geografia catalana), on hi havia gent fent escalada
  • La urbanització de Matadepera, realment de luxe i "pija", suposo que fa 20 o 25 anys o no em vaig fixar, o moltes cases encara no s'havien fet.

Encara que avui estava ple de gom a gom, és clar, sent dia festiu, solejat, d'un llarg pont, eren les condicions ideals perquè tothom que no era a l'ikea o el corte inglés estigués pujant La Mola.

ei! però val la pena!

La Mola

Contenido relacionado

Terrades vist des de l'ermita de Santa Magdalena

• Posted on: 10 May 2015
Terrades des de Santa Magdalena

La foto de la setmana és la vista del poblet de Terrades, des de l'ermita de Santa Magdalena.

Aquest cap de setmana vam fer la petita excursió a peu que, des del Santuari de la Salut (que per cert és un fantàstic hotel), arriba fins a aquesta ermita després d'uns 45 minuts a peu. El track de la excursió el podeu trobar a Wikiloc.

Escània en 10 frases

• Posted on: 21 August 2014
  • By: dani
Una casa típica d'Escània i la seva bandera

Dia d'impàs. Avui deixem Skane per anar cap a Göteborg on passarem els 4 últims dies del nostre viatge per Suècia. Al migdia ha sortit el nostre tren des de Malmö a Göteborg. Hem deixat el nostre Bed & breaakfast a Tomelilla i en direcció cap a Malmö hem recorregut tota la costa sud-occidental. Entre altres coses hem visitat el punt més meridional de Suècia.

Com no hem vist gaires coses destacables avui intentaré fer un resum sobre el que hem après d'Skane i per què és diferent de la resta de Suècia.

El far de Mölle (Kullagardens) i les marsopes (dia 6)

• Posted on: 18 August 2014
  • By: dani
Lunch al "Flickornas Lundgren"

Un altre dia a Escania, avui encara a una petita stuga (caseta) al costat d'una granja al camp, a les afores d'un poblet (Förslöv), al nord de Helsinborg.

EL dia s'ha llevat gris, fred i plujós. Uns 14 graus de temperatura, i pluja que pràcticament no ha parat en tot el dia. En aquesta situació hem hagut de renunciar al pla que teniem per avui, anar a fer una volta per Kullaberg, una peninsula de la costa nord-occidental d'Skane, i ho hem substituit per una volta en cotxe pels voltants.