Skåne (Escania), l'extrem sud de Suècia (dia 3)

• Posted on: 15 August 2014
  • By: dani

Skane (Escania) és la regió més meridional de Suècia, i amb només el 3% de la superfície conté el 13% de la població (1.2 milions)

Malmö, la seva capital, és la tercera ciutat de Suècia, i té uns 270.000 habitants (600.000 comptant tota l'àrea que inclou també Lund)

El nostre objectiu és passar una setmana sencera a Skåne. Per començar aquest matí hem fet una activitat molt recomanable, visitar un dels nombrosos parcs nacionals suecs.

En concret vam visitar el Söderåsens National Park

El concepte dels parcs nacionals suecs és força diferent del nostre, acostumen a ser parcs relativament petits i amb camins molt ben marcats per què qualsevol persona pugui fer un recorregut fàcilment. Nosaltres vam fer un recorregut d'uns 7km a través del bosc de faig, un bosc molt similar a la fageda d'en Jordà. Aquesta zona meridional de Suècia, respecte a la flora, és més propera a centre-europa que a escandinavia, els boscos són majoritàriament caducifolis i pràcticament no hi ha boscos, i els pocs que hi ha no són de pins ni avets.

Després de l'excursió un pícnic a l'aire lliure amb el menjar que havíem comprat a un ICA de la carretera i cap l'hotel a Lund, on vam aprofitar que hi havia bastu (sauna) i piscina.

A la tarda l'hotel ens va deixar unes bicis i vam anar cap al centre de Lund a fer un tomb. Lund és una ciutat universitària, de fet és la més important del país, i la més antiga. A la ciutat s'ha intentat mantenir l'estil dels edificis antics sobretot als carrers que envolten la catedral.

Circular en bicicleta per Suècia és un plaer, sempre hi ha carrils totalment separats de les carreteres i es pot anar a qualsevol lloc. A més el terreny és força pla. Una cosa curiosa és que aquí no hi ha restriccions sobre el que es pot fer sobre la bicicleta, no és obligatori dur casc, però tampoc està prohibit escoltar música amb auriculars o anar mirant el mòbil mentre es condueix, de fet tampoc està prohibit fer-ho conduint en cotxe (tampoc vol dir que no estigui recomanat no fer-ho). Segur que això fa augmentar els accidents però probablement es veu compensat perquè hi ha poca  gent i per tant poques probabilitats de colisió :-)

La catedral de Lund
Bosc de faig al parc nacional suec

Contenido relacionado

Escània en 10 frases

• Posted on: 21 August 2014
  • By: dani
Una casa típica d'Escània i la seva bandera

Dia d'impàs. Avui deixem Skane per anar cap a Göteborg on passarem els 4 últims dies del nostre viatge per Suècia. Al migdia ha sortit el nostre tren des de Malmö a Göteborg. Hem deixat el nostre Bed & breaakfast a Tomelilla i en direcció cap a Malmö hem recorregut tota la costa sud-occidental. Entre altres coses hem visitat el punt més meridional de Suècia.

Com no hem vist gaires coses destacables avui intentaré fer un resum sobre el que hem après d'Skane i per què és diferent de la resta de Suècia.

La costa oest d'Scania

• Posted on: 17 August 2014
Gallines de camp sueques
Un pont del petroli suec

Avui hem estat voltant per la costa oest d'Escania, la que dóna al mar del nord, amb un vent imparable i molest, el dia ha estat gris. El termòmetre marcava uns 18 graus, però la temperatura de sensació donat el vent era molt més baixa. Resseguint la costa hem trobat diversos ponts que serveixen per introduir-se al mar, molt poc profund, per poder-se banyar amb una profunditat acceptable. No cal dir que amb aquest temps no hem trobat ni una ànima banyant-se.